Autó-hogyan

Kedves Autó-Kereső!


Vágjunk bele a keresésbe.









Első lépés:

Határoljuk be az összeget, mert valljuk be őszintén, az egész vásárlást alapjaiban a piszkos anyagiak határozzák meg. Én a kategóriákat így csoportosítanám:

0 - 300.000

300.000 - 600.000

600.000 - 1.000.000

1.000.000 - 1.500.000

1.500.000 - 2.000.000

2.000.000 fölött


Második lépés:

Mire fogod használni, miért van rá szükséged?

Ez az egyik legfontosabb lépés, hiszen miért is vennél egy 2500 köbcentis benzines autót, ha csak 10km-re munkábajáráshoz használod az autót?! Hosszú vagy rövid távra használod, fontos-e, hogy pillanatok alatt gyorsuljon, hegyvidéken vagy alföldön laksz-e, stb.


Harmadik lépés:

Fontos-e a fogyasztás. Talán most ráncolod a szemöldököd, hogy micsoda kérdés ez, persze, hogy számít. Nem árt azonban az egyéb költségekre is gondolni. Valakinek csak az átlagfogyasztás számít egy autónál, akire ez igaz, érdemes egy kis hengerűrtartalmú motorral rendelkező autót venni, és tudni, hogy a diesel kevesebbet fogyaszt, mint a benzines autó. Akit pedig sikerült az első kérdéssel elbizonytalanítanom, annak kifejtem a gondolatmenetet. Ha egy nagyon alacsony fogyasztású autót veszünk, tény, hogy spórolunk az üzemanyagon. De nem árt átgondolni, hogy az autónkból mennyi fut még az utakon a miénken kívül, ugyanis ez nagyban befolyásolhatja elromlás esetén az alkatrész árakat. Érdemes "Murphy törvényét" is figyelembe venni, miszerint minél több dolog van az autóban, annál több tud (és nagy valószínűséggel előbb-utóbb fog is) elromlani. Városban vagy vidéken fogod használni? Városban a torlódások, lámpák, kereszteződések miatt, a folyamatos indulás-megállás sokkal jobban igénybe veszi a kocsit, mind elhasználódás, mind pedig fogyasztás szempontjából. Ha pedig vidéken használod az autót, hosszú távokat teszel meg, érdemes egy erősebb autót választanod.


Negyedik lépés:

Honnan szeretnél autót venni? Magyarországi vagy külföldi?

Nos, kedves Olvasó, ez elég szubjektív szempont. A külföldi mindig kicsit zsákba macska, a magyarnál legalább a futott km-t le tudod kérdezni a www.magyarorszag.hu weboldalon, vagy bármelyik okmányirodában. Ellenben ez nem jelenti azt, hogy a magyar autó feltétlen jobb. Sőt, a futott km sem ad semmire biztosítékot.


Ötödik lépés:

Ha már elindultál megnézni a kiválasztott autó(ka)t...

Mindenképp nézz körül, hogy milyen a környezet, ahonnan veszed az autót...Számíts arra, hogy a kereskedőnek az a lényeg, hogy kifizesd, nem feltétlen az, hogy egy tökéletes autót adjon Neked. Ha magánszemélytől veszed, gondolj arra, hogy milyen igényes az eladó a környezetére, mert valószínűleg az autójára is annyira volt igényes.

Nézd körbe a kasztnit, hogy horpadás, törés, vagy színeltérés van-e. Ha nincs, szerencséd van, ha viszont mégis van, mérlegeld, hogy "együtt tudsz-e élni" a problémával, vagy esetlegesen mennyi pénz lehet azt megjavítani. Nézd meg a sárvédőíveket, kerékjáratokat, küszöböket, hogy korrodáltak-e, mert ha igen, az számodra sok-sok kellemetlenséggel járhat...

Ha kereskedőtől veszed, kérd meg, hogy mutassa meg az alvázszámot, és a motorszámot, mert ha a kettő közül valamelyik nem látszik tökéletesen, az megint plusz idődbe és pénzedbe fog kerülni. 

Próbáld ki az autót! Érezni fogod, hogy kényelmes-e, hiszen lehet bármilyen tökéletes az autó motorikusan, ha nem kényelmes, nem fogod szeretni, szenvedés lesz menni vele. Kényelmes-e a kezelése? Kézre esik-e minden fontos gomb? Megy-e olyan dinamikusan, mint ahogy Te azt elképzelted? Csörög-zörög-kattog-villog-e?

Minden vizsgán jól teljesített? Vedd meg, és gurulj! wink